Οι Ελληνες ήταν οι καλύτεροι στα σεμιναριακά μαθήματα αλλά στα γραπτά αξιολογούνταν χαμηλά
“Η παιδεία μας δεν μαθαίνει τα παιδιά να σκέπτονται κριτικά”.
Δημοσίευση: 25/03/2016
Α. Μία από τις μεγάλες μου απογοητεύσεις με τους πολλούς Έλληνες φοιτητές που είχα στην Αγγλία που ζούσα και δίδασκα, ήταν ότι παρότι στα σεμιναριακά μαθήματα οι Έλληνες και Ελληνίδες νέοι και νέες ήταν οι καλύτεροι στην συζήτηση, ήταν εξαιρετικά ενημερωμένοι, είχαν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογούν.
Β. Όταν έγραφαν μετά τα δοκίμια, με τα οποία αξιολογούνταν, δυστυχώς, ήταν δέκα με δεκαπέντε τοις εκατό κάτω στους βαθμούς που έπαιρναν σε σχέση με τους ανάλογους Βρετανούς, διότι, δυστυχώς, η παιδεία μας δεν μαθαίνει τα παιδιά να σκέπτονται κριτικά.
Τα παραπάνω είπε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Βουλευτής (ΣΥΡΙΖΑ) Κώστας Δουζίνας (σ.σ Το όνομα του Κώστα Δουζίνα , Καθηγητή, της Φιλοσοφίας του Δικαίου και Συνταγματικού Δικαίου στο Κολλέγιο Birkbeck στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, είχε «παίξει» για τη θέση του Αν υπουργού Παιδείας )
Ο κ. Δουζίνας είπε ακόμη ότι:
- Αυτή τη στιγμή έχουμε τράπεζες δεδομένων, έχουμε ένα τρομερό αρχείο, που δεν χρειάζεται πια να απομνημονεύουμε τίποτα.
- Αυτό που χρειάζεται είναι πώς θα χρησιμοποιήσουμε το λόγο, τη γλώσσα και τη λογική, έτσι ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις αυτές προς με μια κατεύθυνση που θέλουμε και αυτό είναι που λείπει στην παιδεία μας γενικά.
- Όσον αφορά το σημείο 21, την αλλαγή του καθεστώτος της τύποις αυτοτέλειας, έχω υπάρξει αξιολογητής και στην Ελλάδα, αλλά και στο αγγλικό σύστημα και αξιολογούμενος, καθώς είχαμε έξι αξιολογήσεις τα τελευταία τριάντα χρόνια και ερευνητικές και διδακτικές και επίσης, στις επιτροπές αξιολόγησης της Αγγλίας. Όταν μιλάμε για την αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων και των σχολών και των τμημάτων, δεν υπάρχει και δεν είναι δυνατόν να υπάρξει εάν δεν έχουμε και οικονομική αυτοδιοίκηση, οικονομική αυτοτέλεια.
- Δεν υπάρχει κανένας λόγος γι' αυτό θα ήταν τελείως έξω από τη λογική οποιουδήποτε δυτικοευρωπαϊκού πανεπιστημιακού συστήματος να πρέπει η κυρία υπουργός να υπογράφει κάποια απόφαση και να πηγαίνει στο ΦΕΚ για να γίνει είτε κάποιος διορισμός νέου μέλους ΔΕΠ ή να γίνει η προαγωγή του. Αυτά είναι τρελά πράγματα.
- Αλλά για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε όλοι σε αυτή την κατεύθυνση -στην οποία φαντάζομαι όλοι οι Πανεπιστημιούχοι, πρέπει να υπάρξει αυτό που λέμε οικονομική αυτοτέλεια.
- Δηλαδή να υπάρχει κάποιο κεντρικό όργανο -όπου η κυβέρνηση αποφασίζει για το πόσα λεφτά θα πάνε στην παιδεία- και μετά αυτό το όργανο δίνει αυτά τα λεφτά με γνωστά κριτήρια εκ των προτέρων δημοσιευμένα στα πανεπιστήμια, τα οποία μετά τα κάνουν ό,τι θέλουν σε σχέση με τον ερευνητικό και διδακτικό τους προγραμματισμό.
- Αυτό για εμένα είναι τελείως απαραίτητο. Αν γίνει κάτι τέτοιο- τότε θα σας έλεγα- ακόμη και ένα συμβούλιο ιδρύματος θα είχε ένα λόγο να υπάρχει. Να κοιτάει π.χ. κατά πόσον με ένα auditive τα οικονομικά του πανεπιστημίου είναι μέσα στα πλαίσια τα οποία έχει βάλει η γενική πολιτική κυβέρνηση. Εάν δεν προχωρήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση της οικονομικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων- μέσα στις πολιτικές βέβαια που αποφασίζει η κάθε κυβέρνηση- δεν θα μπορέσουμε νομίζω πραγματικά να κοιτάξουμε το πανεπιστήμιο προς μια νέα κατεύθυνση.
πηγη http://www.esos.gr/arthra/43141/oi-ellines-itan-oi-kalyteroi-sta-seminariaka-mathimata-alla-sta-grapta-axiologoyntan