http://aaxou.blogspot.gr

http://aaxou.blogspot.gr-ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ...ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑ...Μέσα σε ένα σύγχρονο και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον ο δάσκαλος σήμερα καλείται να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής. Μέσα σ΄αυτές είναι και ο νέος ψηφιακός κόσμος που μας αγκαλιάζει όλους . Στο καινούριο αυτό περιβάλλον θέλοντας να ανταποκριθώ στις νέες προοπτικές που ανοίγει η τεχνολογία, επιχειρώ μέσα από τον ιστότοπο αυτό να προβάλλω τη δική μου ταυτότητα, να δώσω το δικό μου στίγμα πιστεύοντας πως οι φωνές μας , οι φωνές των παιδιών μας είναι αυτές που μπορούν να υποσχεθούν έναν καλύτερο και γεμάτο αισιοδοξία κόσμο. Με τιμή ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ..ΔΑΣΚΑΛΟΣ ...Η παιδεία είναι πανηγύρι της ψυχής, γιατί σ' αυτήν υπάρχουν πολλά θεάματα και ακούσματα της ψυχής...Σωκράτης...Αθηναίος φιλόσοφος.. .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...1

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...2

Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Συμβουλές διδασκαλίας για ορθογραφία


Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της διδασκαλίας είναι ο τρόπος με τον οποίο ένα παιδί μπορεί να αφομοιώσει την ορθογραφία.

Ας δούμε δέκα συμβουλές - tips που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην σωστή εκμάθηση της ορθογραφίας:


1. Βάζουμε το παιδί να επαναλάβει τους κανόνες ορθογραφίας προφορικά.

2. Γράφει τους κανόνες σε καρτελάκια και χρωματίζει τις καταλήξεις με διαφορετικό χρώμα.

3. Αφού γράψει την ορθογραφία, την αυτοδιορθώνει κάνοντας χρήση λεξικού, υπογραμμίζοντας τα λάθη του με έντονο χρώμα.

4. Τις λανθασμένες λέξεις, αφού τις διορθώσει, τις γράφει 3 φορές και συμπληρώνει κι άλλες από την ίδια οικογένεια κάνοντας χρήση λεξικού.

5. Με τις λανθασμένες λέξεις γράφει μικρές προτάσεις ή κειμενάκια.

6. Ζητάμε από το παιδί να ομαδοποιεί λέξεις από σχολικά κείμενα, ανάλογα τους εκάστοτε κανόνες. Για παράδειγμα ζητάμε να μας υπογραμμίσει όλα τα ρήματα σε -ώνω ή  σε -ίζω και να τα γράψει. Το ίδιο μπορεί να κάνει και με επίθετα που τελειώνουν σε -ικός, -ική, -ικό κ.α.

7. Του δίνουμε μέσα σε ένα κείμενο σκόπιμα λανθασμένες ορθογραφικά λέξεις, ώστε να τις αναγνωρίσει και να τις διορθώσει μόνος του.

8. Δίνουμε σημασία στην ετυμολογία κάθε λέξης, ώστε το παιδί να είναι σε θέση να αναγνωρίζει μία γνωστή του λέξη μέσα σε μία άγνωστη.

9. Μετά από κάθε ορθογραφία δίνουμε στο παιδί χρόνο να ελέγξει και να διορθώσει μόνος του τυχόν λάθη.


10. Χρησιμοποιούμε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας της ορθογραφίας. Για παράδειγμα μπορούμε να παίξουμε κρεμάλα, κρυπτόλεξο ή scrable βάζοντας του μια λέξη την οποία είχε γράψει σε παλιότερη ορθογραφία λάθος.

Πηγή: 
Για το e-didaskalia.blogspot.gr 

Ζυμβραγάκης Αποστόλης
Πτυχιούχος Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας Αθηνών