http://aaxou.blogspot.gr

http://aaxou.blogspot.gr-ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ...ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑ...Μέσα σε ένα σύγχρονο και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον ο δάσκαλος σήμερα καλείται να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής. Μέσα σ΄αυτές είναι και ο νέος ψηφιακός κόσμος που μας αγκαλιάζει όλους . Στο καινούριο αυτό περιβάλλον θέλοντας να ανταποκριθώ στις νέες προοπτικές που ανοίγει η τεχνολογία, επιχειρώ μέσα από τον ιστότοπο αυτό να προβάλλω τη δική μου ταυτότητα, να δώσω το δικό μου στίγμα πιστεύοντας πως οι φωνές μας , οι φωνές των παιδιών μας είναι αυτές που μπορούν να υποσχεθούν έναν καλύτερο και γεμάτο αισιοδοξία κόσμο. Με τιμή ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ..ΔΑΣΚΑΛΟΣ ...Η παιδεία είναι πανηγύρι της ψυχής, γιατί σ' αυτήν υπάρχουν πολλά θεάματα και ακούσματα της ψυχής...Σωκράτης...Αθηναίος φιλόσοφος.. .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...1

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...2

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

ΠΕΡΙ .....Δ/ΝΤΩΝ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ


Δυσάρεστες εμπειρίες επαιδευτικών από τους διευθυντές τους
Ακολουθούν αφηγήσεις εκπαιδευτικών( για τους διευθυντές των σχολείων που υπηρέτησαν. .



Επιμέλεια και διασκευή του κειμένου της έρευνας Παντέρας Νίκος ΠE 70

Αυταρχικότητα- αρχαιότητα
«…οι δ/ντές μου ήταν όλοι σε μεγάλη ηλικία, ήταν αυταρχικοί, δε μας άφηναν να βγάλουμε φωτοτυπίες και ούτε καν σκεφτόμουν ότι θα γίνω εγώ διευθύντρια, γιατί ο διευθυντής είναι έτσι, κάπως έτσι πρέπει να είναι ας πούμε… Γιατί στο μυαλό μου ήταν ο μεγάλος σε ηλικία, με τα λευκά μαλλιά, που θα πρέπει να φροντίζει να μην τελειώσει το χαρτί, να καταπιέζει ας πούμε… να μην κάνουμε κάτι παραπάνω…»
Πολλές φορές ήταν σα να μας έλεγε: “ελάτε να κουβεντιάσουμε αυτό που αποφάσισα”»


«…έπαιρνε κάποιες αποφάσεις ξεκάθαρες και απόλυτες σε ορισμένα θέματα. Όποτε υπήρχε πρόβλημα, ένα κενό ας πούμε, δε ρώταγε “Μα, ξέρεις ποιος μπορεί να μπει;” κλπ. “Μπες εσύ”.

Αρνητισμός
«Είχα εισπράξει αρνητισμό γιατί εμένα πάντα μου άρεσε να κάνω εκδηλώσεις, συμμετείχα σε όλα τα προγράμματα περιβαλλοντικά και τέτοια και όταν θέλαμε να κάνουμε κάποια εκδήλωση μου έβαζε πόστα γιατί είχα πάρει κάποια πρωτοβουλία.»

Τροχοπέδη
«Ο οποίος [διευθυντής]…φρέναρε κάθε πρωτοβουλία από κάτω, από τους συναδέλφους. Είχε το σκοπό του, να ξεχωρίζει ο ίδιος!…Δηλαδή προσπαθούσε να ρίξει τον πήχη, να σε φρενάρει, να μην πας μπροστά!»

Αποστασιοποίηση
«Εεεε… είχε τον τρόπο των παλιών διευθυντών… ήταν και αρκετά μεγάλος… Ήταν απόμακρος… αυταρχικός, τυπικός… ακόμα και στον τρόπο που μας μιλούσε…»

Συνεργασία-συμμετοχικότητα
«Φυσικά δεν υπήρχε θέμα συνεργασίας αφού όλα στο σχολείο ήταν πολύ ψυχρά… ήταν απλώς υποχρεώσεις… καθήκοντα…. Η συνεργασία θα έλεγα ότι ήταν κι αυτή τυπική και όχι ουσιαστική… Ο σύλλογος των δασκάλων ήταν απλώς για να κάνει μάθημα.. Καμία συμμετοχή στις αποφάσεις… Πώς να το πω; Μας αντιμετώπιζε όλους σαν …ενόχληση… Υπήρχε μια ψυχρότητα στο σχολείο που σε έκανε να θέλεις να τελειώσεις γρήγορα τη δουλειά σου και να φύγεις…»

Αρνητικό κλίμα
«…… Ήρθε και δεν άφησε τίποτα όρθιο στο σχολείο. Σα γεράκι που όρμησε από ψηλά. Και κατάφερε να δηλητηριάσει το καλό κλίμα.»

«Ο επόμενος όμως έφτασε το σύλλογο να σκοτωθεί, να σκοτωθούν μεταξύ τους… Να φανταστείς ότι για να μοιράσουμε τάξεις, φτάναμε να’ ρθει ο σχολικός σύμβουλος, ο προϊστάμενος, και να αποφασίζει ο σύμβουλος για τις τάξεις που θα πάρουμε.»
Καχυποψία- εριστικότητα
«Ήταν πολύ καχύποπτος, εριστικός, αυταρχικός… Δεν μπορούσε να διοικήσει.»
Ποιος βγάζει το φίδι από την τρύπα
«Και έχω περάσει και άσχημα όταν έτυχε μικρότερος από μένα διευθυντής, … να έχει κάνει το σχολείο το χάος και τελικά όλοι κατέφευγαν σε μένα σα μεγαλύτερος να βγάζω το φίδι από την τρύπα.»
Παραβίαση του νόμου
«…είχα διευθυντή που δεν έμπαινε για μάθημα στην τάξη.»
Αδιαφάνεια
«Όμως… το θέμα … έτσι που το σκέφτομαι τώρα … με τους παλιούς μου διευθυντές…ήταν… ότι λειτουργούσαν με τον τρόπο που σου είπα, όχι για την καλή λειτουργία του σχολείου, αλλά για την αδιατάρακτη λειτουργία. Τι εννοώ αδιατάρακτη: με την έννοια ότι εγώ ως διευθυντής κάνω τη δουλειά μου με τρόπο που να μη μου δημιουργεί προβλήματα έχοντας στην ουσία τους πάντες απέξω, να έχω κάνει και τις άτυπες συμφωνίες μου με κάποιους συναδέλφους για να βολεύονται όλοι και να περνάμε όλοι καλά, και να φροντίζω μαζί με την «αυλή μου» να απομονώνω όποια τυχόν φωνή μπορεί να προσπαθεί να ψελλίσει ότι “βρε παιδιά δεν είναι σωστό αυτό που πάμε να κάνουμε”!»

Δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία
Mε έμμεσο τρόπο επίσης, παρουσιάζει ένας άλλος διευθυντής την προσκόλληση στη νομοτυπία και τη “δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία” ενός από τους διευθυντές που είχε: «Επίσης το να ξεπερνάς τα στενά δημοσιοϋπαλληλικά πλαίσια και να λειτουργείς πέρα από αυτά που είχε ένας άλλος διευθυντής. Το να ξεφεύγεις από το “τι λέει ο νόμος”».

Χρήση εξουσίας για προσωπικό όφελος
«…διευθυντές που το έβλεπαν σαν… εξουσία … που… έλεγαν “εγώ θα πάρω εκείνη την ώρα γιατί εκείνη την ώρα γουστάρω και δε θέλω να κάθομαι τελευταία ώρα”»



Οι αφηγήσεις των εκπαιδευτικών είναι αποσπάσματα μεταπτυχιακής έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών

Ερευνήτρια; Μωυσιάδου Ευαγγελία

TO EΡΓΑΣΙΑΚΟ HABITUS ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΠΟΛΥΘΕΣΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ

ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ