http://aaxou.blogspot.gr

http://aaxou.blogspot.gr-ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ...ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑ...Μέσα σε ένα σύγχρονο και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον ο δάσκαλος σήμερα καλείται να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής. Μέσα σ΄αυτές είναι και ο νέος ψηφιακός κόσμος που μας αγκαλιάζει όλους . Στο καινούριο αυτό περιβάλλον θέλοντας να ανταποκριθώ στις νέες προοπτικές που ανοίγει η τεχνολογία, επιχειρώ μέσα από τον ιστότοπο αυτό να προβάλλω τη δική μου ταυτότητα, να δώσω το δικό μου στίγμα πιστεύοντας πως οι φωνές μας , οι φωνές των παιδιών μας είναι αυτές που μπορούν να υποσχεθούν έναν καλύτερο και γεμάτο αισιοδοξία κόσμο. Με τιμή ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ..ΔΑΣΚΑΛΟΣ ...Η παιδεία είναι πανηγύρι της ψυχής, γιατί σ' αυτήν υπάρχουν πολλά θεάματα και ακούσματα της ψυχής...Σωκράτης...Αθηναίος φιλόσοφος.. .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...1

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...2

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Τα πάνω κάτω σε Γυμνάσιο και Λύκειο:ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΘΜΩΝ



Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διάλογος για τις αλλαγές στην Παιδεία και οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι μπορεί να φέρουν τα πάνω κάτω σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Μεταξύ άλλων προτείνεται η κατάργηση βαθμών και εξετάσεων. Τα μαθήματα θα γίνουν λιγότερα, ενώ από τις περικοπές δεν γλιτώνουν ούτε τα διαλείμματα. Ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, προτείνει -μεταξύ άλλων- αναπροσαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος με λιγότερα διαλείμματα και λιγότερα μαθήματα, ερευνητικές εργασίες αντί εξετάσεων, περιγραφική αξιολόγηση αντί βαθμών, προσαρμογή των σχολείων στις τοπικές συνθήκες, εισαγωγή στα ΑΕΙ με ισχυρό απολυτήριο ενός ανανεωμένου διετούς λυκείου.
Υπενθυμίζεται πως μία από τις προτάσεις είναι το Γυμνάσιο να είναι 4ετούς διάρκειας και το Λύκειο διετούς.



Οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία
1. Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων.
2. Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών: διαφοροποίηση αναλόγως των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών.
3. «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας.
4. Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας ως και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.
5. Ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού και προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.
6. Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με τους δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους.
7. Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects - εργασίες.
8. Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων.
9. Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
10. Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό απολυτήριο για την εισαγωγή σε τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος.
11. Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με τη μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης.
12. Δυνατότητα τα ΑΕΙ να εξασφαλίσουν πόρους για τη χρηματοδότησή τους σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του εσωτερικού και του εξωτερικού.
13. Δωρεάν ακαδημαϊκά/ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης.
14. Επανέρχονται τα 4ετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας.
15. Ενιαίος χώρος ΑΕΙ - ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.