http://aaxou.blogspot.gr

http://aaxou.blogspot.gr-ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ...ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑ...Μέσα σε ένα σύγχρονο και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον ο δάσκαλος σήμερα καλείται να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής. Μέσα σ΄αυτές είναι και ο νέος ψηφιακός κόσμος που μας αγκαλιάζει όλους . Στο καινούριο αυτό περιβάλλον θέλοντας να ανταποκριθώ στις νέες προοπτικές που ανοίγει η τεχνολογία, επιχειρώ μέσα από τον ιστότοπο αυτό να προβάλλω τη δική μου ταυτότητα, να δώσω το δικό μου στίγμα πιστεύοντας πως οι φωνές μας , οι φωνές των παιδιών μας είναι αυτές που μπορούν να υποσχεθούν έναν καλύτερο και γεμάτο αισιοδοξία κόσμο. Με τιμή ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΛ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ..ΔΑΣΚΑΛΟΣ ...Η παιδεία είναι πανηγύρι της ψυχής, γιατί σ' αυτήν υπάρχουν πολλά θεάματα και ακούσματα της ψυχής...Σωκράτης...Αθηναίος φιλόσοφος.. .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...1

ΠΡΟΣΦΑΤΑ...2

Σάββατο, 2 Απριλίου 2016

Το κείμενο των 20 προτάσεων για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης που συζητήθηκαν σήμερα στη Βουλή

Δημοσίευση: 22/03/2016  
πηγη http://www.esos.gr/arthra/43098/keimeno-ton-20-protaseon-gia-tis-treis-vathmides-tis-ekpaideysis-poy-syzitithikan

Κείμενο 20 προτάσεων για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης κατέθεσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου, σήμερα στους Βουλευτές που συνεδρίασαν.

Οι προτάσεις, τις οποίες δημοσιεύει το esos περιλαμβάνουν:

1. ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Γενίκευση του ολοήμερου σχολείου.

2. ΑΥΤΟΟΝΟΜΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

3. ΒΙΒΛΙΑ-ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ: Ριζική αναμόρφωση της διδακτέας ύλης, με κατεύθυνση τη μείωσή της και την εξίσωσή της με την εξεταστέα ύλη, την ανανέωση των σχολικών βιβλίων και των συγγραμμάτων με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και την εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που αξιοποιούν τα νέα οπτικο-ακουστικά μέσα.

4. ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Κατάρτιση των διευθυντών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων

5. ΑΥΤΕΝΕΡΓΕΙΑ: Ενθάρρυνση της αυτενέργειας και της ερασιτεχνικής δημιουργίας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

6. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Σταδιακή αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, η οποία για πολλές δεκαετίες παραμένει ο «φτωχός συγγενής» του προϋπολογισμού.

7. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, ώστε η λειτουργία των σχολείων να μην εξαρτάται από έναν τόσο μεγάλο αριθμό αναπληρωτών καθηγητών. Η κατάσταση αυτή, που έχει δημιουργήσει πάρα πολλά προσωπικά και μαθησιακά προβλήματα, μπορεί να αντιμετωπισθεί με την εκπόνηση μιας μελέτης και τον άμεσο διορισμό νέων εκπαιδευτικών.

8. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ: Καθιέρωση του πιστοποιητικού διδακτικής επάρκειας στα Πανεπιστήμια που θα μπορούν να λαμβάνουν όσοι επιθυμούν να εργασθούν ως εκπαιδευτικοί, αφού ολοκληρώσουν το πτυχίο τους.

9. ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Ουσιαστική μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών μέσα από σοβαρά προγράμματα επιμόρφωσης.

10. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η αξιολόγηση πρέπει να στοχεύει στην βελτίωση της διδακτικής πρακτικής και να μην έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

11. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Ριζική αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, τον επαναπροσδιορισμό των στόχων της, την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και την ευρεία συζήτηση της σημασίας της, ώστε να πάψει η κοινωνία να υποτιμά την τεχνική εκπαίδευση.

12. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με στόχο την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, την απόκτηση χρήσιμων γνώσεων και την ανάπτυξη και καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων.

13. ΛΥΚΕΙΟ: Αναβάθμιση του Λυκείου, τη λειτουργία του ως μιας αυτοτελούς βαθμίδας του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι ως προθαλάμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το Λύκειο πρέπει να ανακτήσει τον παιδευτικό του ρόλο, τον οποίο έχει απολέσει τα τελευταία χρόνια.

14. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ: Διαμόρφωση μιας πολιτικής που σταδιακά θα περιορίζει τον ρόλο της παραπαιδείας, που λειτουργεί παραλυτικά ως προς το σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αυτό πρέπει να γίνει χωρίς αφορισμούς, αναγνωρίζοντας τον ιδιόμορφο εκπαιδευτικό ρόλο των φροντιστηρίων στο παρελθόν, αλλά και πείθοντας την κοινωνία να αλλάξει νοοτροπία, να εμπιστευτεί το σχολείο και τους λειτουργούς του.

15. ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Διαμόρφωση ενός νέου τρόπου εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με διαδικασίες που δεν θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την απομνημόνευση και θα εγγυώνται ότι οι μαθητές θα σπουδάζουν τα γνωστικά αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν.

16. ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ: Πλήρη αναβάθμιση της διδασκαλίας:
i. ξένων γλωσσών,
ii. της καλλιτεχνικής δημιουργίας
iii. τη δημιουργική χρήση των νέων τεχνολογιών.

17. ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΑΕΙ: Διαμόρφωση ενιαίου χώρου εκπαίδευσης και έρευνας, επαναπροσδιορίζοντας τις σχέσεις των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων. Η ουσιαστική αναβάθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών θα αποτελέσει ένα αποφασιστικό βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση. Να προχωρήσει ο διάλογος, για να προσδιοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογηθεί και θα εξορθολογιστεί ο χάρτης των Ιδρυμάτων.

18. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: Διαμόρφωση συγκεκριμένων ρυθμίσεων που θα «ανοίξουν» τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα Ερευνητικά Κέντρα σε νέους επιστήμονες.

19. ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΑΕΙ: Αλλαγή του καθεστώτος της τύποις αυτοτέλειας των Ανωτάτων Ιδρυμάτων, καθώς υπάρχουν μια σειρά από διαδικασίες που εμποδίζουν μια αποτελεσματική και αποδοτική οικονομική διαχείριση των πόρων τους.

20. ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ: Εισαγωγή νέων δομών που μπορούν να παρακολουθούν την πορεία των μεταρρυθμίσεων σε όλες τις βαθμίδες και να επισημαίνουν έγκαιρα πιθανές δυσλειτουργίες.

Συνεδριάσεις

Στις συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τις 9/2 έως τις 17/3/2016, προσήλθαν οι ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΕΛΜΕ Προτύπων & Πειραματικών Σχολείων, η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών, το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων, το Προεδρείο των Προέδρων των ΤΕΙ, οι πρόεδροι Ερευνητικών Κέντρων, οι Μορφωτικοί Ακόλουθοι των χωρών της Ευρωζώνης και η πρώην Υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου. Υπόμνημα απέστειλε ο πρώην Υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης. Οι πρώην Υπουργοί Άννα Διαμαντοπούλου και Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος διατύπωσαν τις απόψεις τους μέσω απαντητικής επιστολής που κοινοποιήθηκε στα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης.

Κοινός τόπος στις προτάσεις που διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους των φορέων, τους αρμόδιους υπουργούς και τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων ήταν τα εξής:

1. Να συζητηθούν συστηματικά τα σοβαρά προβλήματα της Εκπαίδευσης με τους φορείς, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

2. Να αναγνωρισθούν ως καλές πρακτικές οι αξιόλογες πρωτοβουλίες δασκάλων και καθηγητών, οι οποίοι παρά τις αντιξοότητες που δημιουργεί η οικονομική και ανθρωπιστική κρίση τα τελευταία χρόνια, υπερβαίνουν τις

δυσκολίες και φροντίζουν να παρέχουν στους μαθητές την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση.

3. Να αξιοποιηθεί δημιουργικά η εμπειρία των διαλόγων που είχαν διεξαχθεί τα προηγούμενα χρόνια.

4. Να ληφθεί υπόψιν η εμπειρία των Ευρωπαϊκών χωρών.

5. Να σχεδιαστεί ένα πλαίσιο μακροπρόθεσμων στοχεύσεων που θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και θα υπερβαίνει τη θητεία μίας κυβέρνησης.

6. Να επιδιωχθούν ευρείες συναινέσεις ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και τη διαδικασία εφαρμογής τους.